środa, 8 września 2010

Odcinek 2. Góry i krajobrazy księżycowe

    Góry Dynarskie - wapienne, fałdowe, ogromne i tak piękne, że za każdym zakrętem chciało się wysiadać z samochodu, żeby zrobić kilka zdjęć...a zakrętów było mnóstwo. Pustkowia, na których częściej niż ludzi, można spotkać krowy.




Durmitor - najwyższe pasmo górskie w Czarnogórze doskonale pokazuje to na każdym kroku. Dwutysięczniki i płaskowyże.  Przez te tereny prowadzi jedna z najcięższych do pokonania dróg asfaltowych, jakie widziałem. Jednak jest to trasa wybitnie "widokowa". 

Droga do Żabljaka
z Przełęczy Sedlo
w zachodzącym Słońcu


tam idę..

Celem wyprawy był najwyższy szczyt Durmitoru - Bobotov Kuk (2523 m n.p.m.). Szlak wiódł przez geologiczne cudo! Obrazki wyjęte żywcem z podręczników. 
Nie obyło się bez przygód. Pod szczytem został mój aparat (a był to dopiero trzeci dzień wyjazdu), co zauważyłem zaledwie:) po godzinie schodzenia w dół. Można powiedzieć, że prawie dwa razy zdobyłem ten szczyt ;| Na szczęście zguba była tam, gdzie ją zostawiłem uff...
Na końcu męczącej drogi czekało na mnie Czarne Jezioro - nie mogłem odmówić sobie kąpieli :)

Czarne Jezioro


panorama z Bobotovem

spod szczytu

Kolejnym górskim Parkiem Narodowym jest NP Lovćen. Droga do niego jest nie mniej spektakularna. Widok na Bokę Kotorską powala.

z drogi do gór Lovcen
Na szczycie Jezerskiego Vrhu (1657 m n.p.m.) znajduje się mauzoleum Piotra II Pietrowicza Niegosza, który dla Czarnogórzan wielkim poetą jest.

mauzoleum ze złotym sufitem?
Štirovnik – 1749 m n.p.m.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz